Середа, 19.12.2018, 08:22


Драбівський навчально-виховний комплекс
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8869
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Грудень » 4 » Громадський звіт керівника щодо реалізації інноваційної діяльності школи
12:08
Громадський звіт керівника щодо реалізації інноваційної діяльності школи

21 листопада 2018 року в Драбівському НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія» відбувся громадський звіт керівника про роботу школи-учасниці обласної цільової програми «Інноваційні школи Черкащини» за 2017-2018 навчальний рік  

Відповідно до наказу Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 05.05.2017 № 119 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів-учасників цільової обласної програми «Інноваційні школи Черкащини» навчальному закладу надано статус експериментального навчального закладу регіонального рівня, який здійснює дослідно-експериментальну роботу з теми «Реалізація моделей перспективного розвитку інноваційних шкіл Черкаської області».

У сучасних умовах реформування економічної системи України та необхідності прискорення соціально-економічного розвитку гостро постає проблема забезпечення високого рівня економічної компетентності молодого покоління. Тому, визначаючись з інновацією для подальшої діяльності школи, ми вирішили обрати проблему впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес.

Так як розвиток економічної сфери суспільства значною мірою зумовлений характером життєдіяльності людини, її світоглядом, соціально відповідальною поведінкою, то створення Школи неперервної економічної освіти обумовлюється вимогами до її кінцевого результату – формування гармонійної, всебічно розвиненої особистості, для якої інтенсивне накопичення соціально-економічних знань, умінь, навичок і оптимізація їх використання становлять основу самореалізації в економічній сфері суспільства.

Тому інноваційними змінами для подальшої діяльності навчального закладу обрано модель створення Школи неперервної економічної освіти, яка забезпечить поступове впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес.

Місією Школи неперервної економічної освіти є запровадження і використання економічних знань учнями різних вікових категорій для формування основ фінансової грамотності, економічної культури, економічного світогляду, економічного мислення, економічної поведінки юних громадян України в нових умовах господарювання. 

Прогнозуючи потреби та індивідуальні траєкторії розвитку особистості школяра, нами визначено мету інноваційного розвитку Школи неперервної економічної освіти –  інтенсивне накопичення соціально-економічних знань і оптимізація їх використання, впровадження інноваційних змін освітньої діяльності, які забезпечуватимуть неперервну економічну освіту з одночасним урахуванням потреб суспільства та особистості учня, сприятимуть формуванню ключових компетентностей, розвитку інтелектуального і творчого потенціалу особистості школяра, вихованню свідомого громадянина України з гуманістичним світоглядом і загальнолюдськими цінностями, здатного до подальшої успішної життєвої самореалізації.

Процес впровадження неперервної економічної освіти проходить у декілька етапів, а саме:

  • Підготовчий етап (січень-березень 2017 року);  
  • Формувальний (квітень-серпень 2017 року);
  • Змістово-практичний (вересень 2017 – травень 2021 років);
  • Контрольно-корегувальний (червень 2021 – травень 2022 років).

 На даному етапі забезпечено послідовний перехід педагогічного колективу до стратегічних змін впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес, сформовано стратегії і планування розвитку економічного освітнього середовища, внесено корективи у навчальні плани з метою відображення неперервності економічного освітнього простору школи, підсилення предметами з економіки вивчення навчальних дисциплін природничо-математичного циклу.

На підготовчому етапі визначено напрями інноваційної діяльності, окреслено об’єкти та завдання інноваційних змін. Для реалізації місії навчального закладу обрано такі пріоритетні напрями інноваційного розвитку Драбівського НВК:

  • управлінська діяльність;
  • кадрове і науково-методичне забезпечення;
  • матеріально-технічне забезпечення;
  • освітнє середовище;
  • робота з громадськістю.

Кожен із напрямів направлений на формування ціннісних орієнтирів економічної освіти: розвиток творчого потенціалу особистості та її соціалізація, виховання самостійності наукового економічного мислення, формування економічного світогляду, впевненості у власних силах, розвиток здібностей до самореалізації, самоосвіти, саморозвитку особистості.

Інноваційні зміни в контексті створення Школи неперервної економічної освіти потребували розробки Концепція та Програми інноваційного розвитку освітнього закладу. Тож на формувальному етапі працювали над реалізацією поставленої мети, враховуючи під час розробки Програми те, що інноваційні ідеї моделі повинні бути присутні у змісті, формах, методах, технологіях економічного навчання і виховання учнів, управлінні стратегічними змінами, організаційній структурі школи.

У квітні 2017 року відбувся громадський захист моделі Школи неперервної економічної освіти при Черкаському ІПОПП.

06.09.2017 Драбівською районною радою затверджено Статут Драбівського навчально-виховного комплексу «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів                      ім. С.В. Васильченка-гімназія» Драбівської районної ради Черкаської області як інноваційного навчального закладу.

Влітку проведено капітальний ремонт даху центрального корпусу приміщення та їдальні навчального закладу, ремонтні роботи навчальних кабінетів і коридорів, замінено 180 дерев’яних конструкцій вікон на теплозберігаючі стеклопакети. З метою реалізації плану інноваційної школи класними керівниками спільно з батьківською громадськістю організовано виконання робіт з естетичного оформлення навчальних класів та приміщення школи. На сьогодні у стилі сучасного науково-методичного дизайну, естетично і змістовно оформлено фойє, їдальня, коридор початкових класів на І поверсі, 26 навчальних кабінетів, зона умивальників у шкільній їдальні.

Обладнано лінгафонний кабінет, який оснащений сучасним програмним багатофункціональним комплексом «Нібелунг», що дозволяє аудіовізуальним методом створити сприятливі умови для роботи учнів, підвищує їх мотивацію до навчання, сприяє вдосконаленню вивчення іноземної мови.

Обладнано кабінети географії та економіки, математики, забезпечено їх технічними засобами навчання (ІКТ), тематичною стендовою наочністю. 

У рамках обласної цільової програми «Інноваційні школи Черкащини» встановлено мультимедійні навчальні комплекси в кабінетах фізики, хімії, біології. Цифрова лабораторія «ЕІNSTEIN» передбачає використання різних цифрових датчиків, за допомогою яких можна проводити широкий спектр досліджень, демонстраційних і лабораторних робіт, а також здійснювати науково-дослідницькі проекти, природничо-наукові експерименти. Тож використання сучасних навчальних технологій відкриває нові перспективи для здобуття якісної освіти. 

На даному етапі забезпечено послідовний перехід педагогічного колективу до стратегічних змін впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес, сформовано стратегії і планування розвитку економічного освітнього середовища, внесено корективи у навчальні плани з метою відображення неперервності економічного освітнього простору школи, підсилення предметами з економіки вивчення навчальних дисциплін природничо-математичного циклу.

Для успішної реалізації моделі створення Школи неперервної економічної освіти передбачено внесення змін в навчальні плани, а саме:

  • в процесі навчання шкільних предметів здійснюється вивчення основ економічних знань та підприємницької культури у початковій школі на засадах інтеграції та введення курсів за вибором «Фінансова грамотність», «Основи споживчих знань»;
  • за рахунок варіативної складової навчального плану в 5-11 класах введено курси за вибором з економіки («Фінансова грамотність», «Основи споживчих знань»);
  • забезпечено якісну профільну підготовку учнів з урахуванням освітніх потреб;
  • індивідуальні та групові заняття варіативної складової навчального плану використано для підготовки випускників до вступу у вузи економічного напрямку за різними спеціальностями;
  • за рахунок варіативної складової навчального плану впроваджено STEAM-освіту, надаючи перевагу предметам природничо-математичного циклу як чиннику розвитку інноваційного мислення учнів.

Відбулося кадрове та науково-методичне забезпечення розвитку економічної освіти в системі навчально-виховного процесу, модернізація системи безперервного навчання і підвищення фахової кваліфікації вчителів економіки (пройшли курси з фінансової грамотності), підготовка якісно нового типу педагога економічної спеціалізації. Навчальні програми з економіки адаптовано до інноваційного закладу, придбано робочі зошити з фінансової грамотності, в яких передбачається теоретично-практична діяльність на уроці.

З метою формуванню основ фінансової грамотності, економічної культури, економічного світогляду, економічного мислення, економічної поведінки юних громадян України в нових умовах господарювання організовано гурток «Цікава економіка» (керівник Калач І.В.).

Змістово-практичний етап передбачає впровадження Програми інноваційного розвитку в навчально-виховний процес та засвоєння учнями системи економічних знань, формування практичних умінь і навичок.

 У результаті стратегічних змін отримано такі проміжні показники на всіх п’яти напрямах:

 

Напрям

інноваційної діяльності

Проміжний результат

Управлінська   діяльність

 

  • забезпечено перехід до стратегічних змін впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес;
  • створено навчальні плани з відображенням неперервності економічної освіти.

Кадрове і науково-методичне забезпечення

  • підготовлено вчителів економічного профілю;
  • здійснено програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу, розроблено програми з економіки.

Матеріально-технічне забезпечення

  • обладнано кабінет економіки.

Освітнє середовище

  • створено освітньо-економічний простір для самореалізації особистості як економічно активного члена суспільства.

Робота з громадськістю

  • налагоджено співпрацю з  громадськими організаціями, підприємствами

 

У рамках реалізації даного етапу проведена відповідна робота.

В управлінській діяльності здійснюється апробація моделі інноваційного розвитку Школи неперервної економічної освіти, в якій усі організаційно-функціональні та навчально-методичні складові максимально сприятимуть розвитку соціально-адаптованої, відповідальної, стратегічно-мислячої особистості.

У кадровому і науково-методичному забезпеченні приділяється особлива увага  належному науково-методичному та психологічному супроводу.

Створено умови для професійного зростання особистості педагога, його самовизначення, самоактуалізації, самореалізації у  забезпеченні економічними знаннями і сучасними технологіями навчання, необхідними для успішної реалізації продуктивної діяльності (вчителями пройдено онлайн-курси Prometheus «Економіка для всіх», «Критичне мислення» та інші; 26 учителів отримали сертифікати за публікації розробок уроків з використанням інноваційних технологій у фахових виданнях і на Методичному порталі; взято участь у тренінгах для учителів початкових класів та англійської мови, які викладатимуть у перших класах; вчителями біології, хімії, фізики пройдено навчання «Використання мультимедійного навчального комплексу та цифрової лабораторії «ЕІNSTEIN»; проведено нетрадиційну педагогічну раду у формі методично-інтерактивного вернісажу «Інноваційні форми розвитку професійної компетентності педагогічних працівників, їх вплив на  якість навчально-виховного процесу»; семінари-практикуми для вчителів району фізико-математичних та природничих дисциплін «Керування інтерактивною дошкою та робота з цифровими лабораторіями», психолого-педагогічний семінар «Психолого-педагогічні умови економічного виховання молодших школярів», у рамках районного семінару заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів навчальних закладів району з проблеми «Діяльнісний підхід як засіб виховання життєвих компетенцій особистості в умовах навчального закладу» проведено педагогічний органайзер «Тайм-менеджмент у роботі педагога»; оформлено виставку літератури «STEM-освіта: інноваційна науково-технічна система навчання»; вчителями проведено відкриті уроки з реалізації проблеми інноваційної діяльності школи та з використанням сучасних технологій навчання – кейс-технології, елементів STEM-освіти).

Творчою групою педагогів у складі Бугай Л.М., Варави Т.П., Шеляг О.Г. створено методичний посібник «Педагогічна інноватизація як засіб удосконалення освітнього процесу на шляху до євроінтеграції», в якому проаналізовано різноманітні аспекти готовності вчителя до інноваційної діяльності, розкрито особливості педагогічної інноватизації в навчальному закладі.

За результатами Дев’ятої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» Драбівський НВК «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія» нагороджений Срібною медаллю у номінації «Упровадження інновацій у педагогічний процес для підвищення якості знань випускників».

На ХХІІІ обласній педагогічній виставці «Інноваційний пошук освітян Черкащини-2018» Драбівський НВК нагороджено пам’ятною відзнакою «Імідж освіти Черкащини» за високі успіхи у популяризації творчих здобутків педагогічних працівників закладу на Міжнародних і Всеукраїнських освітянських виставках.

В освітньому середовищі створено багатовимірний освітній простір, зорієнтований на індивідуальний розвиток особистості через навчання основам економічних знань та виховання економічної культури і поведінки.

Ефективно впроваджуються сучасні інноваційні освітні технології, методи, форми і засоби навчання і виховання, які сприяють формуванню основ фінансової грамотності, економічних знань, розвитку економічного мислення, економічної культури школярів (проведено бесіду «Планування фінансового життя з використанням наявних можливостей» (10 класи), конкурс «Економічна загадка» (3-4 класи), круглий стіл «Цікаві факти з економіки» (10 класи), годину спілкування «Економічна культура – шлях до успіху», економічний турнір «Аукціон знань» (10-11 класи), економічну гру «У бізнес-клубі» (5 класи), змагання «Найрозумніший економіст» (6 класи), конференцію «Сталий розвиток, як концепція виживання людства» (9 класи), економічний квест (8-9 класи), економічний брейн-ринг (7 класи), круглий стіл «Встановлення власних фінансових цілей» (8 класи)).

Забезпечується міжпредметна інтеграція предметів природничо-математичного циклу як чинника розвитку пізнавальної активності та інноваційного мислення учнів, зосереджується основна увага на формуванні ключових компетентностей учнів, створенні умов для самореалізації особистості як економічно активного члена суспільства, здатного свідомо долучатися до економічного життя країни (проведено захист проектів учнями 5 класів «Перспективні напрямки сімейного бізнесу», учнями 6 класів «Мистецькі та літературні твори з фінансовим змістом», учнями 7 класів «Фінансова культура українського народу», учнями 4-В класу «Як навчитися сортувати сміття?»).

Урізноманітнено види навчально-виховної діяльності, які сприятимуть розвитку творчої самостійності, формуванню системи уявлень, ціннісних орієнтацій, практичних умінь і навичок, які забезпечать випускнику можливість успішно самореалізуватися в сучасних соціально-економічних умовах (проведено екскурсії в Приватбанк, де учнів практично навчали процедурі користування банківськими картками; відбулася зустріч учнів 10-11 класів з представником Центру зайнятості населення з теми «Створюємо підприємництво: бізнес-план», на якій старшокласники пройшли тестування щодо визначення їх схильності до певних видів діяльності, навчалися складати алгоритм створення бізнес-плану). 

Команда Драбівського НВК у складі вчителів Боярчука М.О., Дейнеги Н.Г., Жаркової Н.Б. та учня 8-А класу Жаркова Андрія взяла участь у Всеукраїнському конкурсі Digital measurements у категорії «Навчальні проекти» і отримала грамоту за інтегрований проект «Дослідження ефективності природних джерел енергії в плодах рослин».

VІІІ місце здобув бізнес-проект «Дитячий розважальний центр» в обласному конкурсі молодіжних бізнес-ідей «Креативна Черкащина», який підготували вчителі Безпалько Т.П., Калач І.В. та учень 10-А класу Мороз Роман.ОманРОррррлтолЯТИоЯИ

 

Значним успіхом є здобуті 4 перемоги у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з хімії, географії, англійської мови, біології.

Переможцями ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України стали 5 учнів.

Одним із ключових напрямків інноваційної діяльності НВК є впровадження в освітнє середовище науково-педагогічного проекту «Інтелект України», який зорієнтований на пошук, навчання та виховання здібних та обдарованих дітей, готових до інтенсивної навчально-пізнавальної діяльності, створення передумов для міжпредметної інтеграції знань, що сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, які є пріоритетними в концепції Нової української школи. Сутність інноваційного проекту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а набуття нею необхідних навичок роботи з інформацією, формування вмінь аналізувати та використовувати її в повсякденному житті.

У роботі з громадськістю налагоджуємо співпрацю з громадськими організаціями, підприємствами в сферах управлінської діяльності, банківської справи, вивчення сільськогосподарського ринку, реалізації товарів і послуг з метою визначення економічної ефективності даних установ з подальшим створенням спільних проектів соціально-економічного спрямування.

Протягом навчального року здійснюється контроль за реалізацією Програми інноваційного розвитку, узагальнюються проміжні результати. На нараді при директору (березень 2018) розглядалося питання «Про здійснення дослідно-експериментальної роботи щодо забезпечення поступового впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес».                                        

Аналіз дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності освітян дозволяє стверджувати, що:

  • у школі створена система організаційного та методичного забезпечення інноваційної діяльності;
  • спостерігається позитивна динаміка стану інноваційної освітньої діяльності, що спонукає педагогів до творчого пошуку, удосконалення педагогічної майстерності, дає позитивний приклад молодим колегам.

Ми впевнені, що результатом інноваційної діяльності педагогічного колективу буде створена Школа неперервної економічної освіти з компетентним і конкурентоспроможним випускником, який підготовлений до сучасного життя, вміє розв’язувати складні соціально-економічні проблеми та приймати зважені рішення.

У 2018-2019 навчальному році продовжуватиметься робота змістово-практичного етапу щодо реалізації інноваційної діяльності з впровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес, зокрема:

  • забезпечення неперервної економічної освіти кожного члена педагогічного колективу;

· придбання програмного забезпечення з економіки;

· забезпечення підручниками, дидактичними матеріалами з економіки.

· досягнення вагомих результатів в обласних етапах учнівської олімпіади з економіки, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН з економіки;

· створення розгалуженої мережі зв’язків з економічними факультетами університетів;

· співпраці з вищими навчальними закладами щодо надання учням допрофесійної економічної освіти;

  • співпраці з вищими навчальними закладами щодо залучення викладачів економічного профілю до проведення педагогічних семінарів, тренінгів з питань упровадження неперервної економічної освіти в навчально-виховний процес.
Переглядів: 31 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Погода
Гаряча лінія
Розклад дзвінків
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Drabiv NVK © 2018Безкоштовний хостинг uCoz