Середа, 19.12.2018, 08:36


Драбівський навчально-виховний комплекс
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8869
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Жовтень » 1 » 100 кроків до Василя Сухомлинського
12:05
100 кроків до Василя Сухомлинського

Сухомлинський Василь Олександрович – мега-зірка в освітньому просторі не лише України, а й усього світу. Лише 100 років минає від дня народження видатного педагога, а його педагогічна скарбниця по праву належатиме вікам. Адже всі освітяни, які виконують державне замовлення – виховання відповідального і активного громадянина, фізично і морально загартованого патріота – незалежно від меж і кордонів своїх країн, неодмінно звертаються і будуть звертатися до педагогічної спадщини Учителя.
Василь Олександрович зумів, в непростий для усієї країни час, стати для сучасності взірцем того, як відійти від офіційних ідеологічних догм тоталітаризму і створити ідеологію гуманізму, любові й поваги до особистості учня. Його педагогіка вже тоді випереджувала час і тому сьогодні є актуальною.

26 вересня пройшли педагогічні читання з теми «Ідеї патріотичного виховання у спадщині Василя Сухомлинського».

Мета заходу: підвищення науково-методичного рівня професійної компетентності педагогів, залучення педагогічних працівників до вивчення та аналізу педагогічних та філософських поглядів В. Сухомлинського, забезпечення обміну професійним досвідом щодо використання ідей педагогіки В.О. Сухомлинського, залучення молодих спеціалістів до процесу вивчення, обговорення та аналізу філософських аспектів педагогічної спадщини В. Сухомлинського.

У рамках педагогічних читань учителі взяли участь в обговоренні питань «Василь Сухомлинський як педагог-патріот України», «Використання ідей В.О. Сухомлинського щодо патріотичного виховання в процесі формування моральної свідомості молодших школярів у сучасному полікультурному середовищі», «Ідеї патріотичного виховання на засадах педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського», переглянули презентацію «Історія одного життя».

Вчений наголошував, що виховання громадянина – одна із складних проблем не тільки теорії, а й практики педагогічного процесу. У цій сфері найважливішим є те, щоб знання пройшли через серце, відбилися в особистому духовному світі людини.

Василь Сухомлинський чітко визначає теоретичні засади патріотичних почутттів дітей:

-  створення дитиною радостей для інших, переживання особистісного щастя й гордості у зв’язку з цим;

-  творення й збереження краси в усіх її багатогранних проявах;

- громадянське ідеологічне багатство діяльності в колективі, взаємовідносини між дітьми й іншими позашкільними колективами;

- культивування й розвиток співчуття, жалості до всього красивого, розвиток сердечної чуйності до прекрасного в природі;

- розвиток високої інтелектуальної культури – думок, почуттів, преживань, що хвилюють душу людини, коли вона пізнає навколишнє минуле й сучасне людства, матеріальні й духовні багатства Вітчизни, душу свого народу, цінності мистецтва.

Видатний педагог переконаний, громадянин виростає там, де є почуття обов’язку перед людьми. Тому дуже важливо, щоб вихованці на власному досвіді бачили, «...що вони роблять щось значне і потрібне для суспільства, і щоб ця праця приносила радість, гордість кожній особистості і колективу». Основним джерелом радості як результату патріотичного виховання має бути те, що вихованець дає суспільству, а не отримує від старших. Саме тому В. Сухомлинський закликав: «запалюйте у своїх вихованців перші іскри патріотичної свідомості, вчіть їх стати громадянами. Дайте їм перші громадянські радощі, відкрийте перед ними найбезцінніше людське багатство – працю для народу».

Громадянські думки, почуття, тривоги, громадянський обов’язок, громадянська відповідальність – всі ці особистісні стани і якості він пов’язував з основами людської гідності. Наголошуючи, що педагог має зробити все для того, аби вихованець відчував себе активною особистістю, здатною впливати на суспільний розвиток. Учений зазначає: «Громадянські почуття – це найвищі й наблагородніші порухи душі, вони звеличують людину, утверджують у ній спільну свідомість, честь, гордість. Громадянські почуття є головним джерелом моральної чистоти. Людині, в якої глибоко розвинене почуття громадянської гідності, властиве особливе бачення світу; все, що відбувається навколо неї, вона розглядає через призму громадянської значимості: те, що, здавалося б, не стосується її особисто, входить у її душу як особисте».

 В.О. Сухомлинський переконаний, що школа цілеспрямовано виконує важливе соціальне замовлення суспільства – формує громадянина-патріота, здатного розбудувати суверенну Україну, плекає творчу особистість із високим рівнем інтелектуального і духовного розвитку, спроможного забезпечити поступ нації до світової спільноти.

Переглядів: 80 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Погода
Гаряча лінія
Розклад дзвінків
Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Drabiv NVK © 2018Безкоштовний хостинг uCoz