Понеділок, 30.03.2020, 21:36


Драбівський навчально-виховний комплекс
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8900
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

СЕКРЕТИ ПЕДАГОГІЧНОГО УСПІХУ

Скарбничка вчителя

Головними компонентами людських емоцій, що певним чином впливають на професійні якості вчителя та визначають їх, є такі:

співпереживання — надає спілкуванню гуманності;

зацікавленість — допомагає просуватися вперед;

хвилювання — стимулює активність;

допитливість — допомагає пізнавати нове;

упевненість — додає солідності, є важливим фактором особистого іміджу.

Пам'ятайте, що в природі існує три грані справедливості: наше сприйняття, сприйняття людини, що перебуває поряд із вами, і дійсність. Тому до Вашої уваги кілька порад щодо того, як навчитися ефективно використовувати та збільшувати свої сили.

               Не соромтеся виражати свої почуття.

Ваш здоров'я — це Ваші духовні сили. Відкрито переживайте, визнавайте почуття інших людей і сміливо виражайте свої. Інакше відчуватимете  себе ображеним, не розуміючи причин цього стану. У таких педагогів  ускладнюються взаємини з колективом, учнями, керівництвом школи (та й удома не все добре), погіршуються результати роботи, зменшується повнота позитивного відчуття життя. Більше й тісніше спілкуйтеся зі своїм оточенням. Це найбільш безпосередній і ефективний спосіб розрядки напруження, отримання підтримки й досягнен­ня гармонії у стосунках.

                Шукайте виклик. Сміливо долайте перепони.

                Успіх збільшує здатність конструктивно й ефективно вико­ристовувати свою енергію. Перемоги, подолання труднощів викликають задоволення, внутрішню насолоду. Але надмірні перешкоди на шляху педагога обов'язково призводять до ви­снаження сил і пригніченого стану.                                                                                        

                Оцінюйте, чого Ви варті.

Виробляйте щодо себе реалістичне і якомога більш оптимістичне й позитивне ставлення. Зробіть усе можливе для того, щоб позитивне відчуття власної цінності, самоповаги Ви виражали вільно, не соромлячись. Американський психолог В. Джеймс запропонував формулу для визначення самоповаги: «Самоповага дорівнює успіху плюс амбіції». Він уважав, що «...наше самовідчуття в цьому свіл залежить виключно від того, ким ми вирішили стати й чого ми вирішили досягти», тобто чим вищий рівень амбіцій, тим більш значущим має бути успіх.

Святкуйте свої перемоги! Спокійно сприймайте свої невдачі, намагайтеся вчитися на них.

Помилки, невдачі — постійні супутники нашого життя. А як потім боляче ми картаємося через них! Водночас саме невдачі дають нам можливість краще пізнати себе та внести корективи у своє поводження. Визнання невдач — необхідна складова Вашого життєвого, професійного досвіду.

            Вміння переконувати інших.

У будь-яких ситуаціях спілкування обстоювати свою точку зору, свої моральні принципи і переконання потрібно силою аргументації, а не демонстрацією агресивних намірів і готовності за будь-яку ціну придушити опір опонента. Належить взагалі уникати силового тиску на людину, яку ви хочете переконати в тому, що маєте рацію ви, а не вона. Спроби за будь-яку ціну нав'язати свою думку переважно дають протилежний ефект. Людина влаштована так, що вона постійно опирається обмеженню свободи вибору. Що ж робити, якщо ви мусите переконати співрозмовника у своїй правоті,а він не виявляє бажання погодитися з найсерйознішими аргументами? В такому разі варто застосовувати методи переконання, які, зокрема, пропонує Дейл Карнегі:

Чесно намагайтеся побачити речі з точки зору іншої людини;

Проявляйте співчуття до думок і бажань інших людей;

Дайте співрозмовникові можливість сказати все, що він хоче висловити;

Нехай ваш співрозмовник відчує, що ідея належить йому;

Апелюйте до благородних намірів;

Надавайте своїм ідеям наочності, інсценуйте їх;

Кидайте виклик (інколи треба створювати атмосферу змагання, в яку охоче втягуються люди, котрим властивий дух протиріччя).

Контроль над емоціями.

Наш мозок здатний продукувати думки,які мають величезний силовий потенціал. Це енергія, яка може дуже багато, зокрема, впливати на наше здоров'я! Що інтенсивніша думка, то більша енергія. Існують думки, насичені ненавистю, злобливі, руйнівної сили. Але існують і оптимістичні думки, такі, що несуть надію. Наші емоції — це наші думки. Наші емоції здатні переповнювати нашу свідомість і змушувати нас діяти ірраціонально. Взяти їх у руки і спрямувати в потрібне русло — це і є вміння керувати власними емоціями.                                                                                                                                                                            

             Отже, запам'ятайте кілька важливих засад:

Не потураючи емоціям, але і не пригнічуючи їх, будуйте повноцінні стосунки з людьми.

Емоції — це явища, які охоплюють наші тіло, розум і енергію.

Вам потрібно розряджати акумульовані почуття.

Зосереджуйтеся, якщо хочете з'ясувати суть проблеми.

Гнів може спонукати до позитивних змін, якщо ви розумно використаєте його жар.

            П'ять цілей, до яких треба прагнути, даючи вихід своїм емоціям:

Уникати спокуси покарати чи звинуватити.

Покращити ситуацію.

Передати свої почуття належним способом.

Покращити стосунки і поглибити спілкування.

Уникати повторення подібної ситуації.

         Наші емоції є показником наших досягнень: вони допомагають нам побачити, в якому напрямку ми рухаємося. Якщо ми спрямуємо свої емоції в потрібне русло, то за їх допомогою зможемо побудувати набагато кращі стосунки з людьми, що нас оточують.

             Психологічні чинники, що впливають на спілкування:

фактор бумерангу (або дзеркальності). Як ми говоримо до людини (тон, голос, гучність, швидкість, настрій  т. ін.), так і вона нам відповідає;

чинник межі. Початок і закінчення спілкування співрозмовники запам'ятовують найбільше;

фактор ореолу.

Перше враження є найсильніше, і спочатку спілкування відбувається під впливом першого враження.Сприймаючи іншу людину, ми, оцінюючи її зовнішній вигляді поведінку, формуємо у своїй уяві її цілісний образ. Але наше сприйняття може бути помилковим, зокрема під дією таких чинників:

фактор переваги.

Якщо ми вважаємо, що наш співрозмовник має перевагу над нами в якійсь галузі, то сприймаємо його необ'єктивно); чинник привабливості (привабливих та симпатичних людей ми також часто сприймаємо необ'єктивно);

фактор ставлення до нас.

(Що краще наш співрозмовник ставиться до нас, то краще ми його сприймаємо).

               Правила ефективного спілкування.

Правило Гомера. Послідовність наведення аргументів така: а) сильні, б) середні, в) найсильніші.

Правило Сократа. Щоб отримати позитивну відповідь, важливе запитання ставте на третє місце.

Першим і  другим задавайте прості питання, на які точно отримаєте відповідь "так".

Правило Паскаля. Не заганяйте співрозмовника в кут. Не заганяйте самі себе в кут.

Переконливість аргументів великою мірою залежить від іміджу і статусу співрозмовника. До аргументів
"приємного" співрозмовника ми ставимося поблажливо, натомість до обґрунтувань "неприємного" — погано.

Не принижуйте статусу співрозмовника.

Будьте уважним слухачем.

Перевіряйте, чи правильно ви зрозуміли співрозмовника.

Оминайте все, що може спричинити конфлікт.

 

 

 

Вхід на сайт
Погода
Гаряча лінія
Розклад дзвінків
Календар
«  Березень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Drabiv NVK © 2020Безкоштовний хостинг uCoz