Вівторок, 15.10.2019, 05:28


Драбівський навчально-виховний комплекс
"загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. С.В. Васильченка-гімназія"
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8891
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Психологічна підготовка до ЗНО, ДПА.

 

Організуйте час правильно!

        Іспити вимагають великого напруження сил, ясної думки, кмітливості. Нерідко в цей час деякі діти втрачають апетит, худнуть, погано сплять. І від того, наскільки правильно буде організовано режим занять і відпочинку, багато в чому залежить й успішне складання іспитів, і збереження здоров'я. Медики не рекомендують у цей період змінювати звичайний режим дня. День мас починатися з ранкової гімнастики. Фізична зарядка в період напруженої розумової праці, коли денна рухова активність значно знижена, особливо необхідна. За підручники й конспекти краще сідати вдень, коли працездатність найбільш висока. Після сніданку потрібно відразу ж приступати до занять. Краще починати о 8.30 і робити перерви для відпочинку на 10-15 хвилин щогодини. Відпочинок має бути активним: стати, походити, зробити кілька фізичних вправ, нескладну хатню роботу. Після 2,5-3 годин роботи потрібно зробити тривалішу (20-30 хвилин) перерву для уживання їжі, після чого можна попрацювати ще години три. Потім обід і відпочинок -- прогулянка на свіжому повітрі не менше двох годин або сон. А потім можна продовжувати роботу ще протягом двох-трьох годин. Деякі вважають, що музика, шум, розмови не заважають їм під час занять. Але це не так. Стомлення в цьому випадку наступає значно швидше. Продуктивна розумова діяльність можлива тільки в умовах тиші. Бажано уникати перегляду відеофільмів і телепередач, гри в шахи, читання художньої літератури, тому що вони збільшують і без того велике розумове навантаження. Під час іспитів потрібно спати не менш 9 годин. Щоб краще підготуватися до іспитів, діти часто недосипають, займаються ввечері й навіть уночі, підтримуючи себе міцним чаєм або кавою. Цього робити в жодному разі не можна. Нічні заняття неефективні, виснажують нервову систему й призводять до сонливого стану. Після безсонної ночі важко буде продовжувати роботу, виникає бажання спочатку виспатися, а отже, втратити час, коли працездатність висока. Спати потрібно з відкритою кватиркою або вікном. Це забезпечить повноцінний відпочинок і відновить працездатність. Для збереження сил і підвищення працездатності потрібно організувати правильне харчування. Не можна займатися на голодний шлунок. Треба їсти овочі, й фрукти. Деякі школярі, щоб не хвилюватися, приймають перед іспитами транквілізатори. Дарма! Таблетка може завадити, тому що знижує увагу й пам'ять. Та й чи варто взагалі уникати справжнього передекзаменаційного хвилювання, адже відомо, що воно мобілізує сховані резерви організму, підвищує його можливості! Напередодні іспиту краще припинити заняття в середині дня. Вчасно лягти спати й добре виспатися, щоб прийти на іспит з ясною головою й гарною пам'яттю. Зранку рекомендується зробити всі звичайні гігієнічні процедури, потім залишок часу до початку іспиту погуляти на свіжому повітрі й коротко повторити навчальний матеріал. Усе це створить необхідний робочий настрій. На іспит потрібно прийти точно в призначений час, не треба приходити заздалегідь, тому що очікування виснажливіше для нервової системи, ніж сам іспит. Після складання одного іспиту не варто відразу ж починати підготовку до наступного. Залишок екзаменаційного дня -- час для розрядки, для зняття напруження, відновлення зниженої працездатності.

Стабілізація емоційного стану

         Перше. Навчіться скидати напруження - миттєво розслаблюватися. Для цього треба опанувати навичками аутотренінгу. Друге. Давайте відпочинок своїй нервовій системі. Запам'ятаєте: добре працює лише той, хто добре відпочиває. Кращий відпочинок для нервової системи — сон, у тому числі й короткочасний денний (від 5 до 30 хвилин). Спробуйте замість традиційної чашки кави практикувати напівдрімоту, легкий сон. Ефект уразить вас. В ідеалі наприкінці кожної години роботи потрібно відпочити 2-5 хвилин. Третє. Відкидайте неприємні емоції, замінюючи їх приємними. Зробити це важко. Психолог К. С. Станіславський стверджував, що почуттям не можна наказати, але почуття можна «виманити». Техніка «виманювання» може бути різноманітною. Наприклад, спробуйте зусиллям волі переключити увагу й думки на предмети, які звичайно викликають у вас позитивні емоції. Такі основні заповіді психогігієни. Усвідомити їх — зробити перший крок на шляху управління своєю нервовою системою. Важливим резервом у стабілізації свого емоційного стану в будь-якої людини є вдосконалювання дихання. Як не дивно це звучить, але далеко не всі люди, навіть навчені життєвим досвідом, уміють правильно дихати. Згадайте, як по-різному дихає людина в різних ситуаціях: під час сну, важкої роботи або підйому в гору, коли вона розгнівана або перелякана, коли весела або засумувала. Порушення дихання залежить від внутрішнього настрою людини, отже, упорядковане дихання має впливати на емоційний стан. Як відомо, дихальні шляхи мають безліч нервових закінчень. Установлено, що фаза вдиху збуджує симпатичний нерв, що активізує роботу внутрішніх органів, а фаза видиху впливає на блукаючий нерв, що робить гальмуючий вплив. У дихальній гімнастиці існують поняття заспокійливого й мобілізуючого дихання. Заспокійливим буде таке дихання, за якого видих майже у два рази довше вдиху. При мобілізуючому -- після вдиху затримується подих. Заспокійливий подих корисно використовувати для того, щоб погасити надлишкове збудження. У випадку сильної нервової напруги перед початком іспиту потрібно зробити вдих і потім глибокий видих  удвічі довше вдиху. Такий спосіб ритмічного дихання допоможе зняти не тільки  хвилювання, але й напруження після стресу, допоможе розслабитися перед сном. Мобілізуюче дихання допомагає подолати млявість і сонливість при стомленні, сприяє швидкому переходу від сну до пильнування, активізує увагу. Важливим кроком до успіху на іспиті є психологічна установка на успіх, абсолютна впевненість у тім, що мета буде досягнута. Необхідно налаштувати дітей на успіх. Відомо, що одна з причин, що заважає тривожним дітям результативно виконати завдання, полягає в тому, що вони більшою мірою зосереджені не на виконанні конкретної діяльності, а на тому, які наслідки їхньої невдачі в цій діяльності. Тому неефективно ставити перед дитиною мету типу «Ти повинен одержати відмінну оцінку» або «Ти повинен відповісти, будь-що-будь», краще сформулювати її конкретно: «Ти зможеш упоратися із цим завданням». Невеликим і простим прийомом саморегуляції емоційного стану може слугувати спосіб «порахувати до десяти, перш ніж почати діяти».

Увечері запам'ятовуйте,   ранком повторюйте!

         Щоб краще запам'ятати матеріал до іспитів, необхідне постійне тренування пам'яті. Виділіть для цього хоча б 20-25 хвилин на день. Урахуйте, що продуктивність запам'ятовування змінюється протягом дня. Пам'ять найкраща між 8 і 12 годинами. Потім продуктивність запам'ятовування починає поступово знижуватися, а з 17 години знову повільно росте й при відсутності значного стомлення досягає високого рівня у вечірній час (приблизно до 19 години). Зрозуміло, що абсолютно все запам'ятати неможливо. Тому з потоку інформації необхідно вибрати найбільш істотне. Вирішивши для себе, яка саме інформація вам необхідна, чітко сформулюйте пізнавальну мету. Варто розв'язувати більше завдань і виконувати практичні вправи з використанням тієї інформації, яку необхідно запам'ятати. Важливою умовою того, щоб інформація запам'яталася швидко й надовго, є наявність інтересу до неї. Намагайтеся розширювати свій кругозір. Чим більше людина знає, тим краще запам'ятовує. Процес засвоєння й відтворення інформації залежить від концентрації уваги. Увага — це різець нам'яті: чим вона гостріше, тим глибші сліди залишає. Велике значення для запам'ятовування мають наші почуття й емоції. Намагайтеся надавати матеріалу, що запам'ятовується, емоційне забарвлення, викликаючи в себе певні почуття. Інформація, що вам байдужа, погано запам'ятовується. Неодмінною умовою гарного запам'ятовування є розуміння того, що треба засвоїти. Добре запам'ятовується те, що зрозуміло. Усі закони, правила, формули спочатку мають бути зрозумілі й лише після цього їх можна заучувати дослівно. Ефект запам'ятовування залежить від характеру інформації, і насамперед від активності й самостійності при її засвоєнні. Під час засвоєння понять необхідно прагнути до власних формулювань.

Запам'ятовування стає успішним за наявності запасу знань, що є базовою основою нових знань. Збагнення нового приносить гарні плоди, коли його можна зрівняти зі старим минулим досвідом. Якщо отримана інформація не використовується протягом трьох днів, то 70 % її забувається. Починати запам'ятовувати матеріал треба із самого важкого розділу, намагаючись відокремити головне від другорядного. Дуже корисно складати плани конкретних тем і тримати їх у думках, а не зазубрювати всю тему повністю «від» і «до». Можна навіть рекомендувати писати шпаргалки у вигляді короткого, тезового викладу матеріалу. Але, захопившись цими процесами, не забудьте, ідучи на іспит, залишити продукти своєї творчості вдома. Результат запам'ятовування залежить від індивідуальних особливостей людини, а також від режиму діяльності. У деяких завчання найбільше продуктивно увечері, в інших -  зранку. Доцільніше всього запам'ятовувати ввечері й, повторювати на наступний ранок. Великий матеріал краще ділити на невеликі групи. Запам'ятовування залежить від особливостей темпераменту й характеру людини. Так, холерики швидко запам'ятовують, але швидко й забувають. А флегматики, навпаки, повільно запам'ятовують, але пам'ятають довго. Кращі помічники пам'яті - дисциплінованість й організованість. Запам'ятовування -це праця, і праця нелегка. Тому важливою умовою засвоєння матеріалу є наполегливість і завзятість у роботі, уміння не зупинятися на пів дорозі.

Пам'ятка для учасника ЗНО

Вхід на сайт
Погода
Гаряча лінія
Розклад дзвінків
Календар
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook
  • Drabiv NVK © 2019Безкоштовний хостинг uCoz